Pages

Sabtu, 11 Oktober 2014

Meningkatan Keterampilan Membaca Teks Berbahasa Jawa Secara Terpadu di Kelas Tinggi





 MAKALAH
 
PENINGKATAN KETERAMPILAN MEMBACA TEKS BERBAHASA JAWA SECARA TERPADU DI KELAS TINGGI



BAB I
PURWAKA BASA

A.    LELANDASANING PERKAWIS
Maos ngrupikaken salah satunggaling objek pamucalan basa Jawi, ing lebet kurikulum ingkang disempurnakan maos tersirat lebet piwulang nyerat. Maos nggina sanget lebet aspek kegesangan bermasyarakat, ing pundi kamawon uga benjing menapa kamawon. Pangginan keterampilan maos ingkang sae dibetahaken sanget lebet kegesangan masyarakat modern sakmenika niki. Tiyang ingkang mboten saged maos badhe kecalan kesempatan konjuk ndening posisi lebet kegesangan masyarakat. (Syafi’i, 1996:62).
            Piwulangan basa jawi ing pawiyatan Sekolah Dasar (SD) inggih menika kagem minggah kasanggupan siswa kagem komunikasi efektif, sae sacara lisan utawi keserat. Pramila wonten peranipun saking piwulangan basa jawi, ingkang utami piwulangan maos wonten SD dados wigati sanget. Kasanggupan maos saha nyerat, ingkang utami kasanggupan maos kedah nyuwasani dening mahasiswa wonten pawiyatan sekolah, amargi kasanggupan niki anggadahi hubungan langsung kagem sedaya proses piwulangan siswa SD. Ngurun rembug kekedadosanan piwulangan siswa lebet proses  ngudi ilmu wonten sekolah ditemtokaken sanget dening panguwasan ketrampilan maos.
Siswa ingkang mboten saged maos kanthi sae badhe ngalami kerekaosan lebet ndhereki kengungkukan panyinaon kagem sedaya mapel. siswa badhe ngalami kerekaosan lebet nyagedaken pangerten babagan informasi ingkang dipuncawisaken wonten macem-macem buku.

B.     UNDHARANING PERKAWIS
1.      Kados pundi indhak-indhakan ketrampilan maos teks basan Jawi ing tingkat inggil?
2.      Teknik menapa kamawon ingkang bokmenawi dipunginakaken wonten pengembangan model panyinaon maos ?
3.      Kados pundi maos teks basa Jawi ingkang sae ?


C.    ANCASING PANULISAN
1.      Kagem nyumerepi indhak-indhakan ketrampilan maos teks basan Jawi ing tingkat inggil.
2.      Kagem nyumerepi teknik menapa kamawon ingkang bokmenawi dipunginakaken wonten pengembangan model panyinaon maos.
3.      Kagem nyumerepi anggenipun maos teks basa Jawi ingkang sae.

D.    MANFAAT
1.      Paminggah pangasumerepan saha wawasan wonten maos teks basan Jawi.
2.      Bahan mlebetan kagem pamaos babagan kados pundi upaya indhak-indhakan ketrampilan maos teks basan Jawi.























BAB II
PANDHAHARAN
Pengertian maos pangertosan miturut Sujana (1996:5) maos ngrupikaken proses. Proses dipunpundi kengungkukan punika dipuntumindakake sacara eling uga nduwe tujuan. maos sanesa kengungkukan memandangi lambang-lambang keserat kamawon, nanging lambang-lambang punika badhe dados nduwe jarwi konjuk enggal dipun ngerteni dening pamaos. Ahli benten mamanah maos yaiku mukawis ingkang rumit ingkang melibatkan kathah hal, mboten sekadar melibatkan aktivitas visual, nanging ugi proses manah, psikolinguistik, uga metakognitif (Rohim 2005:2). dados proses visual maos ngrupikaken proses menerjemahkan simbol serat (aksara) kelebet tembung-tembung lisan. sawegaken dados proses manah, maos mencakup aktivitas panepangan tembung, pangerten literal uga pangerten kreatif.
kalih pangertosan ing inggil aktivitas maos langkung ngleres ing proses. Proses ngerteni makana lambang keserat ingkang melibatkan macem-macem aktivitas. yektosan kesebat tepat amargi ing dasarnya maos yaiku mukawis kengungkukan konjuk mengucap lambang /kode sami lafal konjuk dipecahkan dadosipun pamaos saged nampi pesan saking lambang-lambang kesebat. yektosan kesebat saradin kaliyan Tarigan (1979:7) ingkang ngginemaken menawi maos yaiku proses ingkang dipuntumindakake mawi dipunkanggekaken dening pamaos konjuk ndening pesan ingkang badhe katur dening panyerat dhateng pamaos langkung miyambakipun tembung utawi basa serat. Klein wonten Rohim (2005:3) ngeraikaken menawi devinisi maos mencakup (1) maos ngrupikaken mukawis proses, (2) maos yaiku strategis, (3) maos ngrupikaken interaktif.
pangertosan kesebat peneliti menyimpulkan menawi maos yaiku kesagedan ngerteni informasi saking teks wonten saperlu ndening pesan ingkang diemot wonten mukawis waosan kaliyan ngginakaken macem-macem strategi dadosipun kedadosana interaksi antawis pamaos uga panyerat sacara mboten lajeng.
Membaca pangerten
maos pangerten asring kanaman kaliyan istilah maos intensif utawi maos cermat. maos pangerten miturut Tarigan (1983 : 56) yaiku jenis maos ingkang ngrupikaken rincian maos intensif ingkang nduwe tujuan konjuk: 1) standar- standar utawi norma- norma,2) resensi kritis, 3) drama serat, uga 4) pola- pola fiksi. wodening ingkang ngginemaken menawi maos intensif utawi maos pangerten yaiku pandamel maos ingkang dipuntumindakake kaliyan manah- manah uga teliti. biyasanipun cara maosipun alon kaliyan tujuan konjuk ngerteni kesedayan badhe waosan ngantos datheng kunjukan- kunjukan ingkang paling alit.
Adhedasar pangertosan ing inggil, peneliti saged ngginemaken menawi maos pangerten yaiku aktivitas maos ingkang dipuntumindakake lebet manah konjuk ngerteni isi baku wacana sacara tepat uga nglebet. lebet pamontenan pamucalan maos enten beberapa prinsip ingkang saged dipundadosaken pedoman dening para pamucal lebet nglampahi jejibahanipun.

Strategi AMBEL (Aktivitas maos uga manah lajeng)
Strategi yaiku elmi uga kiat dipunlebet ngginakaken samukawis sumber ingkang dipunpek kajengipun saged dipunginakaken konjuk mencapai tujuan akhir uga dipunginakaken dados acuan lebet mripat kekiyatan mawi menutup pangapesanipun, Joni lebet Rohim (2005:36). pangertosan strategi ingkang benten yaiku mukawis garis ageng haluan konjuk bertindak lebet upados mencapai sasaran ingkang sampun ditentukan. menawi dipunhubungaken kaliyan sinau mucal, strategi saged dipunartosaken dados pola-pola umum kengungkukan guru uga anak wucal lebet perwujudan kengungkukan sinau mucal konjuk mencapai tujuan ingkang sampun digariskan (Syaiful & Aswan 1996: 5). macem-macem pangertosan strategi kesebat, peneliti menyimpulkan menawi strategi yaiku cara ingkang dipunpileh konjuk mbiantu utawi memfasilitasi mukawis kengungkukan dadosipun tercapai setunggal tujuan. AMBEL yaiku salah satunggal strategi lebet pamucalan maos pangerten ingkang diarahkan konjuk mencapai tujuan umum. Strategi niki memfokuskan keterlibatan siswa kaliyan teks, amargi siswa memprediksi uga mbuktikaken piyambakipun nalika piyambake sedaya maos. enten beberapa jangkah lebet pangasringanipun, yaiku:
a. Ndamel prediksi adhedhasar pitedah judul,
b. Ndamel prediksi saking pitedah gambar,
c. maos badhe waosan, uga
d. ngaos ketepatan prediksi uga nyamikaken prediksi.
konjuk nggampilaken pangasringan strategi AMBEL dibetahaken miyambakipun ingkang tepat. miyambakipun ngrupikaken sumber sinau ingkang dados pantawis utawi wahana penyalur informasi sinau utawi penyalur pesan. uga saged disimpulkan menawi miyambakipun pamucalan yaiku pirantos bantu menapa kamawon ingkang saged dipundadosaken dados pantawis gina mencapai ancasipun pamucalan. Dasar ingkang kunjuk wonten pamilehan miyambakipun rencang pangasringan strategi AMBEL yaiku Kurikulum tingkat setunggalan pamucalan. Materi baku ingkang tercantum lebet pamucalan maos pangerten yaiku teks cerios. sarehdenten punika miyambakipun ingkang dipunginakaken dipunpendhet saking kempalan dongeng basa Jawi.

Pembelajaran maos pangerten kaliyan Strategi AMBEL (Aktivitas maos uga manah lajeng) panyinaon maos pangerten ngrupikaken salah satunggal aspek panyinaon keterampilan basan ingkang nduwe tujuan nyukakaken informasi enggal dhateng siswa, langkung setunggal teks kajengipun saged dipunngerteni pangangkah uga saged diaplikasikan wonten donya yektos. sawegaken AMBEL piyambak ngrupikaken strategi ingkang saged mendukung kelampahanipun panyinaon maos pangerten niki. wodening jangkah lebet panyinaon maos pangerten kaliyan strategi AMBEL yaiku dados punika : setunggal, siswa ndamel prediksi berdasarkan pitedah judul cerios. kaping kalih, siswa ndamel prediksi saking pitedah gambar saking cerios. ketelu, guru nyukakaken badhe waosan. kaping sekawan, ngaos ketepatan prediksi uga nyamikaken prediksi kaliyan badhe waosan. kegangsal, guru mantuk wangsul prosedur 1 ngantos 4. kenem, guru merefleksikan panyinaon maos kesebat. Strategi AMBEL kaliyan waosan fiksi kados ing inggil saged dipunlajengaken kaliyan narosaken aos-aos ingkang terkandung ing cerios kesebat. lajeng guru nggambarake ing kegesangan ingkang saleresipun.


















BAB III
WASANA

A.    DUDUTAN
maos ngrupikaken proses. Proses dipunpundi kengungkukan punika dipuntumindakake sacara eling uga nduwe tujuan. maos sanesa kengungkukan memandangi lambang-lambang keserat kamawon, nanging lambang-lambang punika badhe dados nduwe jarwi konjuk enggal dipun ngerteni dening pamaos. dados proses visual maos ngrupikaken proses menerjemahkan simbol serat (aksara) kelebet tembung-tembung lisan. Pembelajaran maos pangerten kaliyan Strategi AMBEL (Aktivitas maos uga manah lajeng) panyinaon maos pangerten ngrupikaken salah satunggal aspek panyinaon keterampilan basan ingkang nduwe tujuan nyukakaken informasi enggal dhateng siswa, langkung setunggal teks kajengipun saged dipunngerteni pangangkah uga saged diaplikasikan wonten donya yektos. sawegaken AMBEL piyambak ngrupikaken strategi ingkang saged mendukung kelampahanipun panyinaon maos pangerten niki.

B.     SARAN
Mekaten ingkang saged kita paparaken ngengingi materi ingkang dados pokok rerembagan wonten makalah punika, menawi taksih kathah kekirangan uga pangapesanipun amargi kewatesipun pangasumerepan uga kekirangan rujukan utawi referensi ingkang wonten hubunganipun kaliyan judul mikalah ingkang kita susun kesebat.

Kita minangka panyerat kathah ngajeng-ajeng para pamaos sudi maringi kritik uga saran ingkang mungu dhateng kami, supados makalah menika saged dados luwih sae melih. mugi-mugi makalah menika saged nggina kunjuk kita uga ing khususipun sedaya pamaos milaa niki.


DAFTAR PUSTAKA



Tidak ada komentar:

Posting Komentar